کمپین تبلیغاتی شهر فرش | استودیو تارنگ

pre01
این روزها در بین تبلیغاتی که در سطح شهر کار شده‌اند، حتما کمپین شهرفرش را دیده‌اید و توجه شما را جلب نموده‌است. این کمپین با “خرید دلچسب تابستانی” آغاز شد و موج جدیدی در تبلیغات مراکز فروش شهر ایجاد نمود. پیش از این کمپین تبلیغات خاص و جذابی را از برندهای فروش فرش به یاد نداریم. از این رو تصمیم گرفتیم تا قدری بیشتر از لحاظ هنری و گرافیکی به این کمپین تبلیغاتی بپردازیم.
در ادامه مصاحبه‌ی یاقوت را می‌خوانید با مهدی نقاش‌زاده، مدیر هنری استودیو گرافیک و خلاقیت تارنگ، طراح و اجرا کننده کمپین‌های تبلیغاتی شهرفرش، درباره برخی از جزئیات تبلیغات شهری شهر فرش و همچنین استودیو تارنگ:
یاقوت: کمپین تبلیغاتی شهرفرش به دلیل جذابیت بالای بصری که دارد این روزها توجه مردم را به خوبی جلب نموده و فضای جدیدی در بین تبلیغات‌های شهری ایجاد نموده.به نظر شما ایده‌ی این کمپین توانسته با مردم ارتباط کافی برقرار کند؟ آیا عامه مردم متوجه منظور این کمیپن می‌شوند یا برای طیف خاصی اجرا شده است؟
باید توجه داشت که جامعه هدف و محل اکران کمپین‌ها، تهران و برخی مواقع کرج است و تبلیغات بصورت محلی (local) انجام می‌شود. لذا با رشد سلیقه و درک تصویری نسبتا بالاتر این دسته از مخاطبان که به علت اکران متعدد پروژه‌هایی از این جنس ایجاد شده است، احساس می‌کنم بستر دریافت پیام‌های تبلیغاتی شهر فرش در بین مخاطبان وجود دارد.

باید توجه داشت که نتایج بازخورد مردم بصورت علمی و آماری بعد از پایان هر پروژه، بررسی دقیق شده و نتایج به تیم طراحی منتقل می‌گردد که معمولا این نتایج قابل قبول بوده اند که خود مهر تاییدی بر درک و ارتباط مخاطبان با این روش از تبلیغات است.

یاقوت:معمولا ایده ای که در ذهن مدیر هنری نقش می بندد با کار نهایی فاصله دارد. آیا این موضوع درباره کمپین شهر فرش صادق است؟ چقدر کارهای اجرا شده با ایده ذهنی‌تان فاصله دارد؟

جالب است بدانید که کمپین‌های تبلیغاتی شهر فرش در جلسات متعدد و با حضور ایده‌پردازان، مدیر برندینگ، مدیر تبلیغات و مدیر مجموعه شهرفرش و با دعوت از شرکت‌های مختلف که باتوجه به چالش یا هدفی خاص برگزار و خلق می‌شوند، معمولا به علت حسن اعتماد و علم بالای مدیران ارشد شهر فرش تغییرات منفی چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ کپی رایت در کمپین‌ها ایجاد نمی‌شود.

یاقوت: استفاده از فرش در المان های مختلف و ترکیب آن ها با هم، ایده ی اصلی این جریان است. آِیا این ایده قرار است ادامه پیدا کند یا پایانی دارد که مشخص است؟

در همه کمپین‌های تبلیغاتی شهر فرش از این قالب و ایده استفاده نمی‌شود اصراری به روش محدود نیست، همچنان که تا هم اکنون ایده‌هایی اجرایی با ساختارهای متفاوت اکران و در آینده نیز اکران خواهند شد.

یاقوت: این روزها استفاده از تکنیک مینیمال در کمپین های تبلیغاتی رایج است و جذابیت بالایی هم دارد. برای این کمپین ایده‌های مینیمال هم در نظر دارید یا به تکنیک فوتومونتاژ ادامه خواهید داد؟

خوشبختانه پروژه تبلیغات شهرفرش یک کار تیمی است و شخص به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست، تنها محدودیت ما مباحث و بایدها و نبایدهایی است که در Brand Book شهر فرش مطرح شده‌است که منافاتی با روش‌های تبلیغات مینیمال ندارد و استفاده از آن در پروژه‌های بعدی دور از ذهن نیست.

یاقوت: درباره تارنگ و  پروژه‌ای که هم اکنون مشغول آن هستیدبرای‌مان بگویید.

علاوه بر همه خدماتی که یک استودیو طراحی دارد، بخش عمده‌ای از فعالیت استودیو خلاقیت و گرافیک تارنگ به طراحی هویت بصری سازمان‌ها و شرکت‌ها و تدوین کتابچه برند و استانداردسازی آن‌ها اختصاص دارد که به نوبه خود زمان‌بر و پیچیده است.

خدمات ما از انتخاب نام، تدوین شعار، طراحی اقلام تبلیغاتی و فروش تا استراتژی بازاریابی و توسعه همراه مشتریان است. برخی از پروژه‌هایی که هم اکنون در استودیو تارنگ درحال انجام و یا در مراحل پایانی هستند عبارتند از پروژه مجتمع البرزمال، متجمع اکومال، هلدینگ دارویی، مواد غذایی سحرخیز، دستمال کاغذی نرمه، شرکت آرتاجوجه و …

در ادامه برخی پروژه‌های اجرا شده در کمپین تبلیغاتی شهر فرش را مشاهده می‌نمایید :

shahr-farsh-(2)

تبلیغات شهر فرش در ماه محرم

shahr-farsh-(1)

شهر فرش:،قلب تپنده هنر و صنعت فرش

استراتژی پیشنهادی

استراتژی کلی این کمپین، ایجاد نوعی تفاوت دیدگاه و نگرش و برتری نسبت به سایر رقبا است. ضمن آنکه تاکید بر مزیت مکان استقرار از دیگر ویژگی های این کمپین است .تاکید بر کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص به عنوان یک مزیت و نه یک نقطه ضعف برای شهر فرش.

کانسپت اصلی:

کانسپ اصلی این کمپین، معرفی شهر فرش به عنوان قلب تپنده هنرصنعت فرش است.

پیام متنی و تصویری:

قلب هنرصنعت فرش در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص می تپد. این پیام حاوی تپش و پویایی و در عین حال تاکید بر ویژگی های منحصر به فرد شهر فرش است.

 

shahr-farsh-(3)

فروش اقساطی فرش

shahr-farsh-(4)

گنجینه ای از فرش دستباف

سفارش‌دهنده: شهر فرش ،شرکت نگین هزاره
مجری:استودیو خلاقیت و گرافیک تارنگ

مدیر هنری، مدیر خلاقیت و کپی رایت : مهدی نقاش زاده
مشاور ارشد برند: دکتر بهنود الله‌وردی
مشاور تبلیغات : مهدی قلخان ،شرکت نگین هزاره
کنترل پروژه: سمیرا رضوی

درباره استودیو تارنگ

کانون تبلیغات گرافیک تارنگ فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۷ از یک آتلیه تخصصی در مشهد با مدیریت مهدی نقاش زاده و حجت دادرس آغاز نمود. ارائه خدمات طراحی گرافیک و بسته بندی مهم ترین فعالیت های این مجموعه بوده است. در سال ۱۳۸۹ دفتر تهران این موسسه افتتاح شد و هم اکنون تارنگ با دو دفتر در تهران و مشهد فعالیت می نماید.

با توسعه مفاهیم بازاریابی ،تبلیغات و نفوذ رسانه ای مبتنی بر اینترنت از سال ۱۳۹۱ تارنگ ماموریت خود را بسط داده است و رفته رفته خود را به یک آژانس تبلیغاتی با خدمات متمرکز تبدیل نموده است.

تارنگ علاوه بر آتلیه تخصصی گرافیک و لابراتوار بسته بندی، واحد چاپ، اتاق خلاقه، برندینگ، هم اکنون واحد مشاوره تبلیغات به این مجموعه اضافه شده است.

ماموریت

خلق ارزش برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق آفرینش خلاقانه  ایده های تبلیغاتی و گرافیکی جهت پیشبرد اهداف راهبردی تبلیغات و ترویج محصولات و خدمات با رویکرد تخصصی و استاندارد و به شکل کامل ۰ تا ۱۰۰.

چشم انداز

در افق چشم انداز، شرکتی خواهیم بود پیشگام و سرآمد در حوزه تبلیغات و برندینگ و ارائه دهنده بروزترین سطح از خدمات ممکنه در بازارهای داخلی و بین المللی. (منطقه)

ارزش های محوری

مهمترین ارزش های محوری ما در تارنگ عبارتند از:

  • پاسخگویی، مسئولیت پذیری، شفافیت و قانون مداری
  • صداقت و پرهیز از بزرگنمایی
  • حفظ کرامت انسانی در قبال کلیه ذینفعان
  • خلاقیت و نوآوری در نهایت ممکنه
  • حفظ استانداردهای کیفی در کلیه خدمات و محصولات

درصورت تمایل می‌توانید سایر پروژه‌های این استودیو را در صفحه اینستاگرام تارنگ دنبال نمایید.

۶ نظرارسال نظر

  • خیلی خوبه..
    تازه با این استودیو طراحی آشنا شدم و بعید میدونم تعداد کل طراح های عالی ایران به ۲۰ برسه.. و بعید میدونم استودیو ها هم بعدی میدونم از ۱۰ بالاتر بره تعدادشون.. از لحاظ خلاقیت و کیفیت و…
    امیدوارم استودیو هایی مثل این استودیو تارنگ هر روز بهتر و قوی تر ظاهر بشند . و ما بقی هم یا سطح خودشون رو بالا ببرند یا محو بشند.. چون واقعا خیلی از این استودیو ها فقط بخاطر جو نا میزون هنری مشتریان ایرانی مقام دارند و لایق اسم برندهایی که یدک میکشند نیستند.. البته بیشتر امیدوارم قوی بشند تا محو..

  • مطلب خوب و عالی ای بود. مجموعه پوستراشون واقعا چشم نواز و خلاقانه هست. فقط نمیدونم چرا سایت اینترنتی از تارنگ من پیدا نکردم تو اینترنت!!!!!

  • سلام به همه دوستان
    کار این دوستان هم خوب به نوبه خودش خوبه اما شرکت ادریس به نظرم کاراشون خیلی متفاوت تره. واقعا حرفه ای کار می کنن. اگه سایت اونها رو ببینید متوجه میشید چی میگم. یه همچین گرو هایی تو ایران خیلی کم هستند.
    http://www.edris-ac.com
    یا توگوگل سرچ کنید شرکت تبلیغاتی ادریس.
    موفق باشید

  • سلام به همه دوستان
    کار این دوستان هم خوب به نوبه خودش خوبه اما شرکت ادریس به نظرم کاراشون خیلی متفاوت تره. واقعا حرفه ای کار می کنن. اگه سایت اونها رو ببینید متوجه میشید چی میگم. یه همچین گرو هایی تو ایران خیلی کم هستند.
    به نظرم کاراشون خیلی متفاوته
    http://www.edris-ac.com
    یا توگوگل سرچ کنید میتونید شرکت تبلیغاتی ادریس رو پیدا کنید.
    موفق باشید

  • این کارهای گرافیکی بسیار جالب و قشنگ هستن
    اما شهر فرش ارزش چنین کارهایی رو نداره ، عملکرد بسیار غیر حرفه ای داره
    کالاهاش بدون گارانتی و با کیفیت بسیار پایین هستن

  • با درود و خسته نباشید،فکر نمیکنید شعارهای روی تبلیغاتتون بر خلاف طراحی حرفه ای بیلبوردها ،خیلی سطحی و غیر واقعی و عوام فریبانست؟ لطفا در ادامه جهت همکاری،لیست قیمت سایزهای مختلف تابلو و تخفیفات مربوطه رو ارسال کنید.
    سپاسگزارم

Leave a Reply

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های ضروری مشخص شده‌اند. *