سیصد‌ودهمین شماره تندیس منتشر شد

سیصد‌ودهمین شماره تندیس روز ۲۸ مهر ۱۳۹۴ به همراه ۱۲ صفحه ویژه‌نامه‌ی هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی منتشر شد.

سیصد‌ودهمین شماره تندیس

سیصد‌ودهمین شماره تندیس

به گزارش یاقوت به نقل از پایگاه اینترنتی این نشریه، موضوع پرونده در رابطه با طراحی کتاب است.
• تصویر روی جلد این شماره، از ایمان صفایی (مربوط به پرونده) است.
• سردبیر در سرمقاله‌ به غفلت از پژوهش در هنرهای آئینی عاشورا اشاره کرده است.
• سعید باباوند پرونده‌ای را با عنوان «طراحی کتاب» تهیه کرده است. گفت‌وگو آرش تنهایی با کامران افشارمهاجر. گفتگوی سعید باباوند با مجید عباسی، مجید زارع، حبیب ایلون، ایمان صفایی، و یادداشت‌هایی از علی امیر‌ریاحی، کیانوش معتقدی و نرگس مرندی است.
• مهدی احمدیان‌شیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «پیش درآمد فلسفه‌ای برای هنر ایرانی» اشاره کرده است. این کتاب از محمود خاتمی و توسط انتشارات فرهنگستان هنر چاپ و انتشار یافت.
• نمایشگاه‌های برگزار‌شده در گالری‌های تهران در صفحه‌ی گالری‌گردی منعکس شده است.
آرمین ملکی درباره‌ی نمایش آثار باربد گلشیری در گالری آران نوشته است. سعید رفیعی منفرد نمایش آثار مهسا تهرانی در گالری سیحون را بررسی کرده و مهسا تهرانی یادداشتی برای نمایش آثار محمدرضا یزدی در گالری زیرزمین‌دستان نوشته است.
• در صفحه نقد مهرنوش علیمددی نمایش آثار شهلا حسینی در گالری اُ و داریوش طلایی آثار سارا قنبری در گالری آران را نقد کرده اند.
• گزارشی از مینا حامدی از پنجاهمین نشست پژوهشی هنر که برای نکوداشت حاج حسین خاک‌نگارمقدم در خانه هنرمندان برگزار شد را می‌خوانید.
• بهمن نامورمطلق درباره حراج های هنری در ایران نوشته است.
• آرش صداقت‌کیش نقدی را در رابطه با شماره‌ی ۳۰۸ تندیس، گفتگوی جواد حسنجانی با آقای ناصر فکوهی نوشته است.
• علیرضا بهارلو مروری بر آثار کلِر مورگان در موسسه‌ی فِرنِت برانکا ترجمه کرده است.
• سجاد عمادی در صفحه‌ی دنیاگردی در چند بخش به نمایش کارهای هنرمند کلمبیایی، اسکار موریلو در لندن، نمایشگاه نقاشی‌های اخیر الکس کانِوسکی در سن‌فرانسیسکو، نمایشگاه بیلی چایلدیش و نمایشگاه آثار سرامیکی کریستوفر آدامز در نیویورک پرداخته است.
• مریم آموسا در بخش طراحی درباره نمایش آثار فرهاد گاوزن در گالری ساعتچی لندن نوشته است.
• در بخش هنر جدید، نرگس فرشی به محمد بزرگی، یکی از چهره‌های پیشرو در میان نسل جدید کالیگرافرهای معاصر، پرداخته است.

پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های ضروری مشخص شده‌اند. *